نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4161
-
الف
+

کارگردان سریال «خواب و بیدار»: کرکتر «ناتاشا» بر اساس یک دوسیه پولیسی واقعی خلق شده است

«مهدی فخیم زاده» با حضور در یک برنامه تلویزیونی از روند تولید سریال «خواب و بیدار» و کرکتر «ناتاشا» سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مهدی فخیم زاده» کارگردان، تهیه کننده، فلمنامه نویس و بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران با حضور در برنامه 14 اینچ از روند تولید سریال «خواب و بیدار» و شکل گیری کرکتر «ناتاشا» در این سریال سخن گفت.

وی در خصوص تولید سریال «خواب و بیدار» عنوان کرد: من ژانر پولیسی را از زمانی که به سینما علاقه مند شدم تعقیب می کردم و برایم جذابیت داشت. بعد از ساخت سریال «ولایت عشق» تصمیم گرفتم سریال پولیسی «خواب و بیدار» را بسازم.

کارگردان سریال «خواب بیدار» در ادامه در خصوص روند شکل گیری کرکتر «ناتاشا» در این سریال گفت: من تحقیقات خود را درباره نیروهای پولیس شروع کردم، در آن دوره پولیس 110 در ایران  تازه راه اندازی شده بود و من در این تحقیق با پولیس رهایی گروگان، یگان ویژه و.... آشنا شدم و متوجه شدم که خود من هم چیز زیادی در این زمینه نمی دانم.

فخیم زاده در پیوند با این موضوع  گفت: برای آشنایی بیشتر با این مساله دوسیه های پولیسی را مطالعه کردم البته خیلی از آنها قابلیت  تبدیل شدن به فلم را نداشت، در این بررسی به دوسیه  یک زن 50ساله ای برخوردم که برای قاچاق مواد مخدر از خارج به ایران آمده بود  و در هوتل محل اقامتش از او سرقت شده بود که از این طریق به پولیس بین الملل معرفی شده بود. و این دوسیه جرقه ای شد برای خلق کرکتر «رویا نو نهالی» در سریال «خواب و بیدار».

وی در پاسخ به سوال «امین زندگانی» درباره ریسک خلق یک کرکتر منفی به ویژه اینکه این نقش منفی مربوط به یک زن باشد که جزو اولین و ماندگارترین نقش های منفی در سریال های ایرانی است گفت: در یک فلمنامه باید یک شخصیت فراموش نشده داشته باشیم و گرنه  اثر فراموش می شود.

بازیگر نقش «اصغر کُپَک» در سریال  خواب و بیدار عنوان کرد: یک شخصیت؛ یک فلمنامه است و من دنبال آن شخصیت می گشتم. «ناتاشا» اصلیت ایرانی داشت که در خارج از کشور بزرگ شده بود و خلافکاری را با شرایط آنجا تجربه کرده بود، من تجربه ای در این زمینه نداشتم و مطمان بودم اگر یک سریال جذاب باشد، مهم نیست که شخصیت منفی آن یک زن باشد یا مرد؛ چون تماشاچی آنرا می پذیرد. 

گفتنی است سریال «خواب و بیدار» محصول سال 1380 به کارگردانی مهدی فخيم‌زاده و با هنرنمایی رؤيا نونهالی، دانيال حكيمی، محمد صادقی، لادن طباطبايی، كامران تفتی و ليلا برخورداری پیشتر از شبکه آی فیلم 2 برای مخاطبان فارسی زبان نشر شده است.  

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی «۱۴ اینچ» جمعه‌ها ساعت ۲۳:۰۰  ، تکرار آن شنبه ساعت ۷ صبح و یکشنبه ساعت ۱۹  به گردانندگی «امین زندگانی» از شبکه آی فیلم نشر می‌شود.

در این برنامه بخش هایی از سریال های به یادماندنی تلویزیون ایران نشر می شود و «امین زندگانی» با بازیگران و کارگردانان این سریال ها به گپ و گفت می نشیند.

گفت‌وگو با بازیگران و کارگردانان، آیتم های موسیقی و خاطره بازی و بخش استندآپ کمیدی از جمله بخش های این برنامه است که در مدت زمان تقریبی ۵۰ دقیقه نشر می شود.

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر
لیلا دلبر:

سریال هیجان انگیزی بود، من «خواب و بیدار را خیلی دوست دارم .

حیات نور:

«خواب و بیدار» سریال بسیار عالی بود.

سلطان رضوانی:

سریال «خواب و بیدار» خیلی دوست داشتنی بود.